Saturday, May 14, 2011

3rd intifadha

salam~

kita salu dengar org cite sal palestin.n at da same time,mesti perkataan israel ni keluar juga.
3ashan ehh?
sbb kekejaman yg dorg buat pd penduduk palestinn.

Allah~

baru2 ni kwn post kt fb sal 3rd intifadha,
masyaallah, saya xsedar selama ni pernah ad intifadha.
my bad.
=(



intifadah ke-3 (15/5/2011)
"jumaat seruan, sabtu tempikan, ahad pembebasan"

14/5/1948 lalu hari kemerdekaan negara haram israel
15/5/1948 adalah hari nakbah (malapetaka, disaster, fatality)

15/5/2011 intifadhoh ke-3, hari kembali dan pembebasan tanah air palestin

aktiviti diorang;
1. masyarakat palestin bergerak rapat ke pembatasan israel-palestin
2. membangkitkan suhu perjuangan palestin di seluruh dunia
3. "solatul fajr milyuniyyah"; solat subuh sejuta orang pada hari jumaat 13/5/2011 di semua masjid berdekatan dengan anda. (nak bagi israel cuak lagi, semua waktu kat masjid)

alf syukran en.afiq

alhamdulillah,Allah bg sy peluang utk rasa secebis perjuangan mereka.
alhamdulillah Allah bg saya kwn n housem8 yg sama2 smgt utk bgn subuh n sama2 aminkan doa imam masjid nur subuh itu.
kalau sy sorg je,xjamin pegi. =.=
alhmdulillah juga Allah TIDURkan saya awal
walaupun physio xabes bce lg mlm tu. :))


jemaah sgt ramai.lagi2 rigal.jemaah mereka sudah smpi ke jalan raya.

kami mula cuak.huhu.

'nape mcm xd pempuan pun?'kata YY
'alaa,dorg da kt dlm tu~?'
'mcm cuak la plak wey'
'xpe2.insyaallah xd apee.'
'cmne ni.nk msuk x..?'
'ermmm..'

tiba2

'wey2 ad makcik dtg!'
'ok2 kte ikut blakang dye!'si F semangat.

alhamdulillah~
tercapai hasrat.


'cmne nk blek nti ni?dorg ramai gle!'
'ok2.pas imam bg salam,kte terus bangun.ana ckp bgn sume bgn ok?'si F bg cdgn lagi.risau sgguh dye.hehe
'ok..tajdid niat sume~'pesan I.



qarribuu sufufakum.imam memberi arahan.jemaah wanita xramai.hanya sebaris.

lantai depan maktabah jd port terbaek solat subuh kami.
kwsn musolla wanita xdibuka.mkcik pegang kunci xdtg plak.huhuk

part paling ditunggu2.
doa qunut nazilah.
doa qunut mereka panjang,xmcm kte.
doa imam diaminkan hampir seribu org jemaah subuh.
sangat tacing suasana pagi tu.
terasa mcm sgt dekat je mereka dgn kte.
berderau darah bila dgr suara jemaah serentak menyebut AMEEN..

antara yg saya faham.
*teguhkan jemaah muslimin
*bantu negara2 islam
*hancurkan yahudi.

mmg byk kalimah 'yahud' yg imam sebutkan.
sy x paham sume.
hanya mampu ameenkan.
harap Allah terima.
ameen~

video
syabab depan msjid nur, abasiyyah


mungkin saya xmampu untuk ke sana dan sama2 pegang senapang dgn kanak2 n wanita n pemuda2 palestin sana.even hanya baling batu ke arah kete kebal israel pon sy xsure sy mampu.
hanya doa yg mampu sy titipkan utk mereka.

semoga Allah pelihara kamu pejuang2 agama Allah.
Allah taqdirkan kamu utk jadi sbhgn kekasih Nya.
masa depan akhirat kamu sudah tentu cerah.
untuk itu, aku cemburu.dan sgt cemburu.

*allahummakhtim lana bi husnul khatimah wala takhtim alaina bi suul khatimah.

istifadah:
~umat islam sgt ramai.seperti hadis rasullullah.ibarat buih2 di lautan.
kita hanya perlukan kesatuan.
masyarakat arab dah tunjukkan sebenarnya KITA MAMPU.

islam semakin bangkit.alhmdulillah.tapi kte kne egt,
saat islam da smpi ke puncak, dunia smkn hmpir kpd kemusnahan.
tahukan kemusnahan yg mcm mne?

so

mari kte prepare diri kte utk itu.
utk dunia satu lagi yg KEKAL.
dan plg utama utk bertemu dgn CHENTA HATI kte yg sebenarnya.

~kawan2 palestin kt sni sgt pandai n rajen.rasanya macam dah tau semangat jihad siapa yg mereka warisi.
kene bakor smgt mcm dorg juga ni.
:))

*Allah,ingatkan kami andai kami terlupa.thabatkan kami utk terus berada di jalanMu ini.
jika bukan medan perang,biarlah medan juang akademik ini.
ameen~





2 comments:

  1. sungguh.cemburu dgn kalian.. pengalaman berharga utk semua.. best nya!

    ReplyDelete
  2. akak!!!..nie ruby laahhhh..sy follow akak taw..kih3

    ReplyDelete